WNIOSEK O DOFINANSOWANIE REALIZACJI PROJEKTU Z PROGRAMU OPERACYJNEGO POLSKA CYFROWA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizacja sprawy przez obywatela – stan obecny
Tylko przyjęcie sposobu myślenia przyszłego użytkownika i spojrzenia na usługę z jego perspektywy pozwoli dostarczyć
produkt, który będzie użyteczny i doceniony. Opisz jakie czynności aktualnie musi wykonać obywatel, aby załatwić sprawę, którą
opisałeś w punkcie 4. Wszystkie procesy biznesowe opiszesz w punkcie 5b, tu skup się wyłącznie na czynnościach usługobiorcy.
|
|
Realizacja sprawy przez obywatela – stan docelowy
Opisz czynności, które będzie musiał wykonać usługobiorca w celu załatwienia sprawy po wdrożeniu e-usługi. Cyfrowa administracja
ma pomagać załatwić sprawę klienta a nie pomagać w załatwieniu sprawy przez klienta. E-usługa powinna minimalizować wymagania
wobec klienta.
|
|
Korzyści
Dzięki wdrożonej e-usłudze obywatel/przedsiębiorca ma załatwić sprawę szybciej i łatwiej. Najbardziej oczywistą
korzyścią powinna być mniejsza liczba czynności, którą musi wykonać usługobiorca. Porównując stan obecny i docelowy wypisz
różnice: np. czynności których już nie musi wykonać usługobiorca.
|
|
Procesy biznesowe – stan obecny
Zaprezentuj analizę stanu aktualnego, tzn. przedstaw dotychczasowy sposób realizacji usług lub zadań. Możesz to
zrobić w podziale na następujące elementy :
- Dane – informacje dotyczące danych przetwarzanych w ramach procesów biznesowych,
- Infrastruktura – architektura systemu, wykorzystywany sprzęt,
- Aplikacje – oprogramowanie wspierające realizację procesów biznesowych.
W tej sekcji opisz:
- jak obecnie zaspokajane są potrzeby w obszarze, którego dotyczy projekt,
- jakie oprogramowanie jest wykorzystywane,
- w jakim modelu biznesowym funkcjonują obecne rozwiązania (w przypadku oprogramowania należy ująć koszt nabycia oprogramowania),
jego utrzymanie - dotyczy zarówno oprogramowania jak i infrastruktury oraz kwestie licencyjne,
- jeżeli obecnie, w obszarze objętym projektem, nie są świadczone żadne usługi drogą elektroniczną lub brak jest standardów
przetwarzania danych, opisz negatywne skutki tego stanu rzeczy dla interesariuszy. O ile to możliwe, podkreśl te skutki w
kontekście konkurencyjności gospodarki lub innowacyjności przedsiębiorstw.
|
|
Procesy biznesowe – stan docelowy
Przedstaw docelowy stan procesów biznesowych „to be”. Nie cyfryzuj biurokracji! Zelektronizowana procedura nie
może się tym różnić od tradycyjnego sposobu załatwienia sprawy, że wniosek wypełniany jest przy pomocy komputera. Powtarzamy
raz jeszcze: Cyfrowa administracja ma pomagać załatwić sprawę klienta a nie pomagać w załatwieniu sprawy przez klienta. E-usługa
powinna minimalizować wymagania wobec klienta. Wiele danych użytkownika znajduje się już w rejestrach lub w profilu użytkownika.
Zidentyfikuj wszystkie dostępne źródła danych, które można wykorzystać podczas projektowania usługi. Jeśli jest to prawnie
niemożliwe, napisz o tym. Zawsze pisz prosto. Opisuj procesy krok po kroku. Nie wymagaj od swego klienta danych które możesz
zdobyć sam.
|
|
Korzyści
Przykładowymi mierzalnymi wyznacznikami optymalizacji procesów mogą być (wyrażone w liczbach bezwzględnych lub
procentach):
- skrócenie czasu obsługi danego zdarzenia życiowego (z punktu widzenia użytkownika) lub obsługi procesu po stronie organizacji
(wyrażone w jednostce czasu);
- zmniejszenie liczby kroków niezbędnych do wykonania po stronie użytkownika w celu załatwienia sprawy;
- zmniejszenie liczby osób / jednostek / departamentów zaangażowanych w realizację procesu;
- zmniejszenie liczby wymaganych dokumentów / załączników;
- zwiększenie liczby (wolumenu, poszczególnych danych, zbiorów) pobieranych automatycznie, bez udziału użytkownika czy urzędników);
- obniżenie kosztów realizacji procesu (po stronie użytkownika lub instytucji).
|
|
Tutaj zamieść plik dot. procesów biznesowych
Pobierz plik
Usuń plik
|
§
System teleinformatyczny, za pośrednictwem którego będzie świadczona usługa
Wskaż system teleinformatyczny, za pośrednictwem którego będzie świadczona usługa.
Wykaż, czy i w jakim zakresie Twoje rozwiązanie będzie mogło być wykorzystywane przez inne organy administracji
państwowej i czy w związku z tym zapewniona jest zgodność, rozumiana jako przydatność produktów, procesów lub usług przeznaczonych
do wspólnego użytkowania, pod specyficznymi warunkami zapewniającymi spełnienie istotnych wymagań i przy braku niepożądanych
oddziaływań.
|
|
Systemy teleinformatyczne administracji, z którymi system będzie się komunikował w celu świadczenia usługi
Wskaż systemy informatyczne administracji publicznej (rejestry administracji publicznej), z którymi system będzie
się komunikował w celu świadczenia usługi i wymiany danych
|
|
Udostępnianie informacji sektora publicznego
W tej sekcji opisz, czy – a jeżeli tak to w jaki sposób – wprowadzenie e-usługi przyczyni się do porządkowania
rejestrów publicznych i do ponownego wykorzystania danych. W tym celu wskaż:
- nowotworzone lub modernizowane rejestry publiczne,
- które rejestry publiczne i w jaki sposób zostaną uporządkowane dzięki wprowadzeniu e-usług, uwzględniając przy tym zarówno
aspekty finansowe, jak i techniczne,
- czy, a jeżeli tak to w jaki sposób, e-usługa przyczynia się do ponownego wykorzystania danych sektora publicznego,
- model i warunki ponownego wykorzystania danych zwracając uwagę na to, aby wybrany model faktycznie to zapewniał.
Uwaga:
Pamiętaj, że nie wszystkie projekty muszą zmierzać do porządkowania rejestrów publicznych – obowiązek ten nie
dotyczy projektów, które nie obejmują swym zakresem budowy lub modernizacji rejestrów. Wykazywanie „na siłę” rejestrów, które
zostaną uporządkowane w ramach realizacji projektu może zostać ocenione negatywnie.
Ponadto jeżeli w budowanym w ramach projektu systemie przetwarzane będą informacje sektora publicznego:
- zadeklaruj, że będą one udostępniane przy użyciu publicznego API, umożliwiającego wymianę danych w sposób zautomatyzowany,
bez użycia kluczy oraz w sposób zapewniający integralność danych,
- wskaż, które z tych danych zostaną udostępnione.
Uwaga:
Jeżeli w projekcie przewiduje się udostępnianie danych, powinny one być udostępniane na portalu danepubliczne.gov.pl.
Sugeruje się również wykorzystanie minimalnych standardów API opracowanych przez Ministerstwo Cyfryzacji i dostępnych na ww.
portalu.
|
|
|
|
|
Uzasadnienie doboru i przyjętej wartości docelowej wszystkich wskaźników
Przedstaw uzasadnienie doboru wskaźników oraz uzasadnij przyjęty poziom wartości docelowych wskaźników w kontekście
celów i zakresu projektu. Uzasadnienia powinny dotyczyć wszystkich wskaźników, w przypadku których określono we wniosku o
dofinansowanie wartość docelową. Wartości docelowe wybranych wskaźników muszą być określone w sposób realistyczny. Należy
przedstawić wiarygodną metodykę oszacowania założonych wartości wskaźników, w tym opis poszczególnych wartości składających
się na wartość docelową, opis czynników, które wzięto pod uwagę przy szacowaniu, wskazanie podmiotu dokonującego szacunków.
|
|
Sposób pomiaru wszystkich wskaźników
Wykaż, w jaki sposób dokonasz pomiaru osiągniętych, w wyniku realizacji projektu, wskaźników, np.: licznik, protokoły
wykonania prac itp. oraz jaki podmiot będzie prowadził pomiar
|
|
Zadanie / zamówienie
Zasada jest prosta: jeden przetarg to jedno zadanie. Wyjątkiem od tej zasady są zamówienia poniżej progu PZP.
Te możesz w zależności od ich zakresu merytorycznego zagregować w jedną lub więcej pozycji.
|
Nazwa zadania
|
Opis działań planowanych do realizacji w ramach wskazanych zadań/czas realizacji/podmiot działania
|
Tryb zamówienia
|
Status zamówienia
|
Data rozstrzygnięcia / wszczęcia / zaplanowana data wszczęcia
Jeżeli w kolumnie obok wpisałeś „postępowanie zakończone”, wskazujesz tu datę zakończenia postępowania. Jeżeli
w kolumnie obok wpisałeś „postępowanie wszczęte” wskazujesz tu datę wszczęcia postępowania. Jeżeli w kolumnie obok wpisałeś
„postępowanie planowane” tu wskazujesz planowaną datę wszczęcia postępowania.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kamienie milowe
|
Opis funkcjonalny kamienia milowego
należy w sposób funkcjonalny opisać kamień milowy wskazując na bezpośredni produkt finalny danego kamienia milowego
projektu. Na zakończenie kamienia mają powstać realne, mierzalne produkty.
|
Planowana data zakończenia
należy wpisać datę, planowanego osiągniecia produktów kamienia milowego projektu.
|
Data punktu krytycznego
należy wpisać termin, którego przekroczenie dla danego kamienia milowego stanowi zagrożenie dla realizacji tego
kamienia milowego lub całego projektu. Data punktu krytycznego, co do zasady, powinna być wcześniejszą datą, niż data punktu
ostatecznego.
|
Data punktu ostatecznego
należy wpisać termin, po przekroczeniu którego dla danego kamienia milowego nie ma możliwości zrealizowania tego
kamienia milowego bądź projektu zgodnie z założeniami. Należy mieć na względzie że daty planowanego zakończenia, punktu krytycznego
i ostatecznego nie powinny być tożsame, powinny uwzględniać horyzont czasowy umożliwiający podjęcie stosownych działań zaradczych
i naprawczych zgodnie z definicją dat oraz umożliwiających prawidłową i terminową realizację projektu zgodnie z jego założeniami
|
|
|
|
|
|
|
Nazwa produktu
|
Rok pierwszy
Pierwszy rok okresu realizacji projektu. W Twoim przypadku będzie to okres zaczynąjący się od
i trwający 12 miesięcy
|
Rok drugi
|
1
„1” oznacza pierwszy miesiąc realizacji projektu. W Twoim przypadku jest to . Zatem zawsze jest to miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie. Ten harmonogram pełni funkcję analogiczną do diagramu Gantta.
M. in. na podstawie tego harmonogramu eksperci ocenią czy Twój projekt może zostać zrealizowany w 24 miesiące od dnia złożenia
wniosku. Jeżeli w momencie składania wniosku masz już odebraną część produktów oczywiście uwzględniasz je w tym punkcie i
„zaczerniasz” dla nich pierwszy kwadrat z lewej. Będzie to dla nas oznaczało, że produkt został już odebrany.
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Zadanie utożsamione z przetargiem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
$xforms-template-label$
$xforms-template-label$
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Akty prawne, na podstawie których realizowana jest usługa
W tym miejscu wskaż wszystkie akty prawne (z podziałem na obowiązujące/uchwalone, procedowane i planowane), z
odwołaniem do stosownych jednostek redakcyjnych, na podstawie których świadczona jest dana e-usługa. Opisz nie tylko kluczowe
akty prawne regulujące obszar, którego dotyczy projekt, ale również te mogące mieć wpływ na projekt.
Realizacja Twojego projektu nie może wymagać zmiany na poziomie ustawowym. Jeżeli dla realizacji Projektu niezbędna
jest zmiana na poziomie rozporządzenia Rady Ministrów, muszą być ukończone uzgodnienia międzyresortowe. Rozporządzenia mogą
być wydawane przez Radę Ministrów, Prezesa Rady Ministrów i Ministrów. Definicja kryterium odnosi się jedynie do rozporządzenia
Rady Ministrów. Nie określono stopnia postępu procesu legislacji dla rozporządzeń wydawanych przez Ministrów i Prezesa Rady
Ministrów, ale w swoim opisie musisz odnieść się do wszystkich aktów prawnych, a więc w tym i rozporządzeń wydawanych przez
Ministra i Prezesa RM. Weryfikacji podlega również wykonalność projektu w okresie 24 miesięcy. Dlatego, jeżeli w obszarze
dotyczącym projektu będą podejmowane zmiany na poziomie rozporządzeń Ministrów lub Prezesa RM, przedstaw planowany harmonogram
zmian legislacyjnych. Podaj przewidywaną datę zakończenia wszystkich niezbędnych wymaganych zmian legislacyjnych. Data ta
powinna być zaplanowana w taki sposób, aby umożliwić skuteczne wdrażanie projektu (terminowe uruchamianie produktów i usług).
|
|
Proces legislacyjny RCL
Podaj bezpośredni link do procedowanych aktów prawnych na stronie Rządowego Centrum Legislacji (https://legislacja.rcl.gov.pl
), które opisałeś w punkcie powyżej.
|
|
Możliwość realizacji Projektu w istniejącym otoczeniu prawnym
Opisz wnioski z przeprowadzonej analizy (wskaż, czy projekt może być realizowany w aktualnym otoczeniu prawnym).
|
|
Zespół projektowy i jego doświadczenie. Metodyka zarządzania Projektem
Informacje podane w tym punkcie muszą pozwolić ocenić kryterium „Wykonalność projektu”. Opisz skład zespołu projektowego
i jego kompetencje. Opisz zasoby posiadane i pozyskane. Pamiętaj, że mile widziana jest współpraca z innymi zespołami które
już świadczą e-usługi. Korzystaj z doświadczeń i wymiany dobrych praktyk z innymi zespołami odpowiedzialnymi za budowanie
i utrzymanie usług publicznych. Wskaż metodykę zarządzania.
|
|
Metodyka wytwarzania oprogramowania
Kryteria nie sugerują żadnej metodyki. Nie mniej jednak istotne jest, abyś zaplanował udział użytkowników na
możliwie wczesnym etapie definiowania usług i funkcjonalności oraz ich partycypację w całym cyklu wytwarzania usług, a także
badaniu satysfakcji po ich uruchomieniu. Najlepsze są metodyki zwinne.
|
|
|
|
|
|
Inne:
|
|
Pozytywny wpływ projektu na zasadę niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
Przedstaw informacje, o których mowa w definicji kryterium Pozytywny wpływ na zasadę niedyskryminacji, w tym
dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
|
|
Zgodność projektu z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn
Przedstaw informacje, o których mowa w definicji kryterium Zgodność z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn.
|
|
Zgodność projektu z zasadami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju
Przedstaw informacje, o których mowa w definicji kryterium Zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju.
|
|
Zadanie
|
Uzasadnienie
|
|
|
|
|
Inne:
|
Tutaj zamieść plik analizy finansowo-ekonomicznej
Pobierz plik
Usuń plik
|
Tutaj zamieść dokument potwierdzający prawo do reprezentacji Wnioskodawcy dla osoby podpisującej wniosek o dofinansowanie
Pobierz plik
Usuń plik
|
|
Zgodnie z art. 297 § 1 kodeksu karnego, "Kto, w celu uzyskania dla siebie lub kogo innego, od
banku lub jednostki organizacyjnej prowadzącej podobną działalność gospodarczą na podstawie ustawy albo od organu lub instytucji
dysponujących środkami publicznymi - kredytu, pożyczki pieniężnej, poręczenia, gwarancji, akredytywy, dotacji, subwencji,
potwierdzenia przez bank zobowiązania wynikającego z poręczenia lub z gwarancji lub podobnego świadczenia pieniężnego na określony
cel gospodarczy, elektronicznego instrumentu płatniczego lub zamówienia publicznego, przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający
nieprawdę albo nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oświadczenie dotyczące okoliczności o istotnym znaczeniu dla
uzyskania wymienionego wsparcia finansowego, instrumentu płatniczego lub zamówienia, podlega karze pozbawienia wolności od
3 miesięcy do lat 5".
|
|
|
|
|